Camp de blat

DOSSIER

dilluns, 21 de febrer del 2011

Postimpressionisme: camps de blat amb corbs, el quadre de Vicent Van Gogh.


El postimpressionisme és el conjunt d’estils pictòrics de finals del segle XIX i principis del XX.

En aquesta època s’hi destaca Vincent Van Gogh, nascut a Holanda, va ser un gran pintor postimpressionista. Concretant amb el blat i la cultura, ens interessa la seva obra: Camps de blat amb corbs, pintada l’any 1890 i ara mateix situada al museu d’ Amsterdam.

En aquest quadre, un simple camp de blat, transmet mort, suïcidi i malenconia. Els trets representats en la pintura són: un cel amb tempesta, uns quants corbs, un camp de blat i tres camins.

Els corbs sempre han sigut senyal de l’arribada de la mort. Van Gogh, en el quadre, volia transmetre el que sentia. Amb la tempesta, s’adreçava a la seva trista vida ja que tenia molts problemes i de tota mena. Els tres camins, representen les tres sortides que tenia ell en aquell moment. L’últim element del quadre: el camp de blat.

El 27 de juliol del 1890, Van Gogh, va sortir a passejar per un camp de blat, ell mateix, es va disparar un tret a l’estomac. Va partir una llarga agonia, fins que l’endemà, va morir acompanyat del seu germà Theo. No en va, aquest quadre és l’últim que va pintar abans del seu suïcidi.

Van Gogh, va ser un molt bon pintor. Ho donava tot en les seves obres i expressava els seus majors sentiments. Fins i tot, en els seus últims dies abans de la mort.

2 comentaris:

  1. Hola,

    em sento afalagat que utilitzeu una fotografia meva per a il·lustrar el vostre blog. Veig que heu enllaçat la foto a la meva pàgina, la qual cosa em sembla molt bé, però si no ho heu fet a una altra banda que m'hagi passat per alt i us és possible, us demanaria que creditéssiu l'autoria de la foto de la manera que us sembli millor però intentant adequar-vos al que s'especifica aquí: http://www.imatgedart.com/wiki/creditatge .

    Per cert, he penjat això en aquesta entrada perquè no he vist una altra manera de contactar amb vosaltres. Gràcies i sort amb el vostre treball!
    Raimon

    ResponElimina
  2. Hola!
    M'agradaria saber alguna zona de Catalunya on hi hagin molts camps de blat, a veure si algú em pot ajudar.
    Gracies!

    ResponElimina